Jag har lärt mig

Var ju inte värsta smart idèn igår att träna med en stukad fot och en som man har ont i från början..
Men men det funkade iaf.
Kul med Combat =)




Jag har lärt mig-
att det tar en lång tid
att bli den person jag vill vara.

Jag har lärt mig-
att man alltid ska säga något kärleksfullt
till sina närmaste när man går.
Det kanske är sista gången du får se dem.

Jag har lärt mig-
att vi måste ta ansvar för vad man gör
oberoende hur vi mår.

Jag har lärt mig-
att antingen kontrollerar du ditt beteende
eller så kontrollerar ditt beteende dig.

Jag har lärt mig-
att hur het och stark en relation än är i början
så falnar den och då måste
något annat bra ta dess plats.

Jag har lärt mig-
att hjältar är folk som gör vad som behövs
när det behövs oavsett vilka konsekvenserna blir.

Jag har lärt mig-
att pengar inte får styra tillvaron.

Jag har lärt mig-
att min bästa vän och jag kan göra allt
eller ingenting och ändå ha det roligt tillsammans.

Jag har lärt mig-
att ibland när jag är arg har jag rätt till att vara det,
men det ger mig inte rätten att
vara grym mot andra.

Jag har lärt mig-
att sann vänskap fortsätter att växa, fastän
man inte träffas så ofta. Det samma gäller
med äkta kärlek.

Jag har lärt mig-
att bara för att någon inte älskar dig
på det sättet du vill betyder det inte
att de inte älskar dig på sitt sätt.

Jag har lärt mig-
att växa upp har mer att göra med vilka
erfarenheter du har haft och vad du har
lärt dig av dem än hur många
födelsedagar du har firat.
 

Jag har lärt mig-
att det inte alltid räcker att bli förlåten av andra.
Ibland måste du först försöka förlåta dig själv.

Jag har lärt mig-
att vår bakgrund och våra omgivningar kan
påverka oss till hur vi beter oss, men det är bara du
som kan bestämma vad du vill göra med ditt liv.

Jag har lärt mig-
att bara för att två personer grälar betyder det inte
det att de inte älskar varandra.

Jag har lärt mig-
att du ska inte vara så ivrig att
försöka få reda på andras hemligheter.
Det kan förändra ditt liv för alltid.

Jag har lärt mig-
att två människor kan titta på exakt samma föremål
och tolka det helt olika.

Jag har lärt mig-
att ditt liv totalt kan förändras bara på en minut
av helt främmande människor.

Jag har lärt mig-
att fastän du tror att du inte har mer att ge
när en vän i nöd kommer till dig
så finner du ändå styrkan att hjälpa.


Jag har lärt mig-
att människor du älskar mest av allt i hela världen
tas i från dig allt för tidigt.


Kommentarer
Postat av: Thessan/Bonkan

SV: Nej nej!!! Vi har 3 stycken :P D räcker gott & väl ;) Men d e den ena när hon var liten :)

2009-08-05 @ 21:03:15
URL: http://tessibonkaan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0