Dum j-vla fråga

Fick en konstig dum j-vla fråga idag.
"Skäms inte du när du cyklar med hjälm?"

Ehhhh varför skulle jag skämmas för att jag vill öka mina chanser att överleva/lindra skadorna vid en eventuell olycka?
Visst f-n ser jag dum ut...asful... Men vad gör det??
Pinsamt tycker vissa... Mer pinsamt anser jag att det står i tidningen att man dött för att man inte använt hjälm..


Denna frågan fick jag dessutom att en tjej som har barn.
Hon cyklar med sitt barn där bak på cykeln och barnet har hjälm, men inte hon.
Hur smart är man då?
Hon ger ju dubbla budskap till barnet angående hjälm.
Dessutom om en olycka skulle hända och hon skadar sig och barnet klarar sig, så kanske barnet springer ut i vägen och blir påkörd,.

Skämmas för en hjälm??..... haha ja jo....
Den dagen....
Typiskt en tjej att säga så....



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0