Glassbilen....

Halloj!

Vissa dagar är helt livet på topp.
Andra dagar är det lite sämre.
Har varit sjukt mycket på senaste tiden och stressen gör att man stör sig mer på saker i ens omgivning än i vanliga fall.
Men egentligen är faktiskt livet bra =)
Men känns lättare att skriva saker man tycker är jobbigt.
Knas =)

Igår satt min sambo och var sååååå sugen på glass från glassbilen.
"Snälla snälla kan vi köpa glass därifrån nästa gång han kommer".
Jag svarade att vi inte vet när han kommer ju så han kunde köpa vanlig glass ist.
"Jag vill ha Hemglass", säger han och ser på mig med råddjursögon.

När vi sitter där och diskuterar det så hör vi en melodi.

"WIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIE!!!" skriker sen min sambo och flyger upp ur soffan där han suttit ihopkrupen i ett hörn och "surat" för att han inte fick glass.
Han skriker "Angel ta på dig skorna....skyyyyynda".
Han var redan ute i trädgården.... och fortsatte ropa efter mig samtidigt som han gjorde små glädjeskutt.
Jag sprang efter... Självklart var det glassbilens melodi han hade hört.
Han sprang uppför backen skuttandes med världens leende, precis som ett barn och sa till chauffören: "Ni tar väl kort?"
Chauffören svarar: "Ja"
"Men idag har vår apparat till kort gått sönder".
Såg ut som att luften gick ur min stackars pojk.
"FAAAAAAN"





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0