Hatar prata i telefon

Hej på Er!

Vilket blåsande det är ute. Jag hatar blåst faktiskt. Det är en av få saker jag är rädd för...
Rädd?, tänker ni säkert.
Jo jag är rädd när det blåser så mycket.
Får en att tänka på olyckor o död.. uscha....

Jag har faktiskt en konstig rädsla..
Den har kommit ganska nyligen, under 2009.
Jag har fått jättesvårt att prata i telefon.
Skumt eller vad.
Jag är jätteframåt och hade lätt kunnat springa naken genom stan utan att tycka det var pinsamt... men prata i telefon är såååå jobbigt. Skäms ihjäl...
Varför??
Jag kan prata med min familj men det är typ allt.
Någon enstaka annan person funkar också.

Skulle ringa läkaren för ett tag sen och går en och en halv dag o förbereder mig inför att ringa upp o boka en tid.
När jag tillslut tog tag i saken och tanten i bokningen svarar hör jag att hon säger fel namn på vårdcentralen.
"FAAAAAAN" skriker jag o slänger luren i örat på tanten.
Jag hade ringt fel vårdcentral (har bytt x antal gånger pga värdelösa doktorer).
Så typiskt när jag hade samlat mod.
Tog mig några dagar innan jag kunde ringa upp den riktiga vårdcentralen.
Konstig fobi eller vad?
I jobbet är det inget problem att prata i telefon dock.
Jag tycker det är en jobbig fobi eftersom vissa vänner inte skriver sms utan alltid ska ringa.
Sjukt jobbigt o önskar jag blev av med den.
Vad kommer den ifrån tro?
Hade väl varit en sak om jag var en blyg person, men det är jag inte.


Har en fobi till som är så sjukt dum egentligen.
Det är att sitta och dingla med benen på en brygga.
GAAAAHHH får panik av tanken.
Vet ju ej vad det är för lik som tar tag i ens ben...
Låter jättekonstigt så vet ej varför det är en fobi.. Långsökt med lik som drar en i benen.
Men näää sitta vid bryggan med benen dinglande kommer inte hända.



Har ni några fobier???


Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0