ADHD

Känns som jag blivit överkörd av ett tåg.
I förgår var jag ju på combat o sen igår var jag på gymmet med Johan.
Vi tog i alldeles för mycket igår så har gryyym träningsvärk idag.


Någon som kollar förbi här som har sömnproblem?
Jag har haft det nu i några år.
Börjar gå mig på nerverna nu.
Sov mellan 22:45-01:30 inatt. Ganska länge jämfört med innan men nu känner jag av det mer.
Helt slut. Vad ska man göra?
Känns som jag kommer få leva med det. Läkaren ville ju inte ge mig några sömnpiller. Skönt på sätt o vis eftersom jag inte vill gå på mediciner...men känns som enda sättet att få min sömn.
Är fruktansvärt överaktiv o har såvrt att vara still o göra bara en sak i sänder. Kan göra listan lång.
Någon som har ADHD? Det finns en chans att jag har det. Här är några av symptomen:

Adhd, Attention Deficit Hyperactivity Disorder, är en neuropsykiatrisk funktionsnedsättning. Adhd kan främst beskrivas som en uppmärksamhetsstörning med inslag av koncentrationssvårigheter eller impulsivitet.

Svårt att titta eller lyssna noga

Att ha svårt för att titta och lyssna noga
är oftast den svårighet
som finns kvar när man blir vuxen.
Vuxna med adhd dagdrömmer,
det vill säga tänker på annat
och har svårt att börja att göra något.
Men om de vet vad de ska göra varje dag,
och inget oväntat händer
så märks inte de här svårigheterna så mycket.

Om de verkligen vill göra något så kan de göra det
men det blir svårare om det som de ska göra är tråkigt.

En person med adhd kan börja städa
och hittar en räkning som inte är betald.
Då tar han eller hon istället hand om räkningen
och slutar att städa.

De har också svårt att lyssna på andra människor
vilket göra att det verkar som att de inte bryr sig om andra.
Det gör det svårt för dem på arbetsplatsen,
bland vänner mm.

Sömnproblem.

Några fler symptom:
1. En känsla av att aldrig få någonting gjort
2. Svårt att organisera göromål
3. Kronisk ångest eller svårigheter att komma igång
4. Många projekt på gång samtidigt; problem att fullfölja
5. Tendens att säga vad som faller en in, ofta utan tanke på
omständighet eller tidpunkt
6. Ständigt sökande efter nya stimulanser i tillvaron
7. Blir lätt frustrerad, uttråkad
8. Lättdistraherad, svårt att fokusera koncentrationen längre tid,
"glider lätt iväg" i tankarna
9. Ofta kreativ, intuitiv, hög intelligens
10. Svårigheter att "gå den formella vägen", följa den etablerade,'
korrekta proceduren
11. Otålig; låg tolerans mot frustration
12. Impulsiv
13. Tendens att ständigt oroa sig i onödan
14. Känsla av att något negativt kommer att hända, osäkerhet
15. Känslo-svallningar, humöret åker berg-och-dalbana
16. Rastlöshet
17. Måste ha nåt att pilla med för o kunna lyssna.

Finns fler symptom.

Har länge tänkt testa mig för det men eftersom 99 procent av denna stadens läkare
är totalt nollade så drar jag mig
för det. Har aldrig träffat på en vettig läkare utan bara fått massa "nysvenska" eller
polacker som inte klarat sitt jobb.
Som tex när jag sökte för problem med andningen så gick jag varje månad i ett år till
doktorn o sökte hjälp.
"Dålig kondition" säger läkaren (efter att ha tränat flera flera år rad så hade jag
alltså plötsligt fått det)
Efter ett år tog jag stundenten. Var riktigt dålig då. Hade haft rikigt svårt att andas i 10 dagar.
Hela studenten var skit så dagen efter körde min pappa mig till akuten.
De la in mig direkt med någon mask för munnen att andas i.
"Hur länge har du gått med detta astmaanfallet" frågar doktorn. "Det är inget o leka med".
Jag svarar 10 dagar. Men att jag inte har astma, det har ju alla doktorer sagt till mig i ett år.
Jooo jag hade astma. Första läkaren som hade rätt.
Vilka j-vla läkare det finns. Astma är ju jättevanligt.O det missar dom.
Nä har inget förtroende för de där.. De har ingen kompetens. Stackars j-vlar.
Vet ni vad jag hade fått för medicin det året jag "inte hade astma"...?
Örondroppar o hudsalva....
SJUUUKT? Ja....

Önskar jag kunde hitta en bra läkare som kan sitt jobb.

Suck =(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0