Snälla dö inte...

Imorse efter jag hade jobbat så såg jag Wilma sitta med massa klet i sina ögon. Ögonen var helt svullna så hon knappt såg. dessutom var hon röd på sina öron..
Jag blev självklart orolig och ringde en veterinär.
Hon hade inte tid förrän fredag men sa att det kunde vara allvarligt.
Åkte ut till Smådjurskliniken och de tog emot oss.
Alla var väldigt trvliga där. Mycket bra ställe!

De sa att hon antingen kunde ha fått en inflammation eller virus av något slag ...  Hon hade även svullna varma öron och lite annat,.,.

eller har hon fått kaninpesten där hon bodde innan.. Och då dör hon. Vill inte =(
Sånt här är så himla tråkigt.
Ho är ju så himla go.
Men hon var jätteduktig hos veterinären och de hjälpte mig klippa hennes klor.
Hon var lite hängig hela dagen (o är fortfarande) så hon kröp intill mig när vi stod där med henne på bordet. Och när doktorn gick ut för o hämta nåt så höll Wilma upp sina framtassar mot mitt bröst och ville bli buren i min famn.
Så underbar kanin. Hon gör så ibland när hon vill upp i famnen.
Ååå vill inte mista henne.. Mitt lilla hjärta ... Stanna hos oss....

Så nu är man lite orolig.

Orkar inte göra nånting. Tänker bara på detta.

Att en liten kanin kan få en att bli sån.

Orkar inte skriva mer...

Natti!







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0