Otursdag....

Fredagen den 13:onde gick faktiskt bra!
Den hade ingen otur med sig denna gången.

MEN....

Däremot var gårdagen en j-vla dag.
Igår var ju alltså dagen då jag skulle fira min födelsedag med släkt o familj.
Dagen var helt kass fram till cirka halv fem.
Fyra gånger fick sambon rycka ut o byta säkringar i huset bredvid.
De gick hela tiden trots att det enda som var igång var en maskin tvätt o en torktumlare som grannen hade igång.
Hur sjukt är inte det.
Detta har hänt massor av gånger.
Så mitt i all städning o dukning så fick vi åka o skaffa säkringar för o klara kvällen eftersom de tog slut o värden inte var hemma..
Hur kul är det när man ska ha gäster o säkringarna går så strömmen försvinner. Nää så vi chansade inte utan köpte nya.

En annan granne kom hem när min sambo höll på o byta säkringar för typ tredje eller fjärde gången o blev förbannad.
Det har hänt alldeles för många gånger. O denna gången var det ju bara vi o en till hemma när de gick.
Tur vi var hemma eftersom kyl o frys o det går på den...
Sjukt. Så värmen i huset bredvid försvann ju flera gånger så de var inte glada.
Så grannen fick nog o ringde en kille som kom o kollade på det.
Var ett satans blinkande ett tag så var tur han kollade.
Sen höll det sig nästan hela kvällen.

Men mitt i allt kalasande knackar det på dörren o en granne kommer in.
De hade iskallt hemma så ÅTERIGEN hade skiten lagt av.
Så sambon fick lämna festen o fixa det.
Tur vi har timmar att dra av det på.
Inte många kvar nu... snart kvitt.

Men det kallar jag otur.

Resten av kvällen kommer i nästa inlägg... Festen! =)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0